Strona główna > Informacje prasowe > Materiały prasowe sierpień - Acitve

Dieta dla aktywnych

Nawet osoby aktywnie spędzające wolny czas nie powinny zapominać o stosowaniu codziennie właściwej diety. W diecie każdego człowieka prowadzącego aktywny tryb życia, powinny znaleźć się warzywa, owoce, nie może w niej zabraknąć również białka, które jest podstawą rozmaitych procesów strukturalno-metabolicznych naszego organizmu.

Uwaga!
Wzór na Indeks Masy Ciała
BMI = masa ciała (kg) / wzrost2(m2)


Metabolizm białek jest różny w poszczególnych rodzajach wysiłku fizycznego. Ogólne spożycie tego składnika, zwłaszcza przez osoby uprawiające sport związane jest z ilością „zużywanej” energii, co oznacza, że wraz ze wzrostem zapotrzebowania energetycznego wzrasta spożycie białka.
Choroba naszej cywilizacji
Szybkie tempo życia, łatwy dostęp do tzw. fast foodów i postępujący rozwój technologiczny sprawiaj, że na całym świecie tysiące osób walczy z nadwagą. Problem otyłości coraz częściej definiowany jest przez naukowców jako jeden z głównych problemów XXI wieku. Światowa Organizacja Zdrowia ostrzega, że otyłość stanie się epidemią naszych czasów. Dlatego nie tylko aktywność fizyczna, ale i odpowiednia dieta zapewni nam ładny wygląd i dobre samopoczucie.

„Otyłość często tłumaczy się wpływem na nasze życie poziomu techniki, który sprawia, że stajemy się mniej ruchliwi. Dużą część czasu spędzamy za biurkiem, w samochodzie, a to zmniejsza nasz „apetyt” na ruch. Jest jednak sposób na zachowanie szczupłej, ładnej sylwetki, ten sposób to właściwa dieta” – powiedziała Aneta Dzióbłowska, brand manager w firmie Extensor.

Czy to już nadwaga?
Większa masa ciała, czyli nadwaga – najczęściej spowodowana jest dodatnim bilansem energetycznym, co oznacza spożywanie pokarmu zawierającego większą ilość kalorii od tej, którą organizm jest w stanie wykorzystać energetycznie. Trzeba pamiętać, że masa każdego człowieka zależy również od budowy ciała. Chcąc upewnić się czy mamy nadwagę możemy wykonać kilka mało skomplikowanych obliczeń. Ustalając swój BMI, czyli BODY MASS INDEKS dowiemy się czy „zalega” nam kilka zbędnych kilogramów. BMI - to masa ciała w kilogramach podzielona przez wzrost w metrach podniesiony do kwadratu. Jeśli wynik mieści się pomiędzy 18,5 – 25, waga jest prawidłowa. Jeśli wynosi 25 – 30, świadczy o nadwadze. Wynik powyżej 30 to już otyłość.

Siła mięśni
Osoby aktywne fizycznie starają się uniknąć katabolicznych strat powstających podczas intensywnego treningu.
Kataboliczne straty charakteryzują się niezamierzonymi i postępującymi stratami wagi, ogólnym osłabieniem organizmu, a ostatecznie malejącą masą mięśniową. Ujemny katabolizm nie jest spowodowany słabym apetytem, ale czasem stanem metabolizmu, czyli spalania. Większa masa mięśniowa i mniejsza ilość tkanki tłuszczowej przyspieszają metabolizm, przez co dla zaspokojenia zapotrzebowania energetycznego zużywa się więcej składników odżywczych” – powiedział Michał Głogowski, wicemistrz kick-boxingu w kategorii Full-contact Seniorów w Pucharze Polski.
Braki te należy uzupełniać, najlepiej preparatami, które są dostępne w postaci białek serwatki. Swoje posiłki uzupełniam wysokobiałkowym preparatem Extensor Active WPC 80, który wpływa korzystnie na utrzymanie masy mięśniowej i stałej wagi ciała” – dodał Michał Głogowski.
Kompozycja jedzenia spożywanego przed wysiłkiem fizycznym musi zaspokoić wydatkowanie energii, które powstaje podczas treningów. Posiłek zjedzony przed wysiłkiem „wskazuje” organizmowi, co zużyć do spalenia kalorii czy węglowodany, tłuszcze czy może białka. Pożywienie wzbogacone w serwatkę zwiększa oksydację białek serwatki znacznie szybciej niż jedzenie wzbogacone w białka mleka. Wynika to z faktu, że białka serwatki są absorbowane przez organizm jako pierwsze podczas wysiłku.

Dieta w sporcie
Sportowcy z nadwagą radzą sobie nieco innymi sposobami. Najczęściej stosowana przez nich dieta opiera się właśnie na białkach. Dzięki białkowej diecie mogą utrzymać dodatni bilans azotowy i stały przyrost mięśni.
Diety, w których proteiny stanowią od 12 do 30 proc. są raczej bezpieczne, mogą powodować utratę wagi lub utrzymywać stałą masę naszego ciała. Są zazwyczaj smaczne i nie wymagają wyrzeczeń. Aby rozłożyć pokarmy proteinowe, ciało potrzebuje od 20 do 25 proc. więcej energii niż przy rozbijaniu tłuszczu czy węglowodanów.

Serwatkowa dieta
Decyzja o aktywnym spędzaniu wolnego czasu często wynika z chęci zrzucenia kilku zbędnych kilogramów. Dla osiągnięcia lepszego efektu w zachowaniu szczupłej, ładnej sylwetki codzienną dietą warto wzbogacić w wysokobiałkowe proteiny najwyższej jakości. Wapno obecne w mlecznych produktach posiada udowodnione właściwości w walce z otyłością.
Właśnie białko serwatkowe może służyć jako główny składnik diety redukcyjnej. Proteiny mlekowe zawarte w białku znacznie podnoszą poziom sytości i mogą pomóc osobom będącym na diecie odchudzającej nie odczuwać głodu między posiłkami” – powiedziała Aneta Dzióbłowska.

Specjaliści z Agencji Doradztwa Żywieniowego podają, że podstawowym atutem serwatki jest zawarte w niej białko oraz jego wartość odżywcza. Dieta oparta na zwiększonym, ale nie nadmiernym, poziomie białka serwatkowego powoduje spadek wagi ciała, redukcję poziomu tłuszczu w ciele oraz zatrzymanie spadku tkanki mięśniowej. Minimalna dzienna dawka protein wynosi ok. 60 g dla dziecka i ok. 90 g dla nastolatka. Osoby dorosłe powinny przyjmować 1 g.

„Białko serwatkowe to naturalny zestaw najwyższej jakości protein. W jego skład wchodzą wszystkie podstawowe aminokwasy potrzebne codziennie naszemu organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. Zaleca się dietę zawierającą 25 – 30 proc. protein białka serwatkowego dla lepszego uzyskania spadku wagi i 20 – 25 proc. dla utrzymania spadku wagi. Koncentraty i izobaty białek marki Extensor są idealnym i bezpiecznym składnikiem diety” – powiedział dr inż. Marek Przedpełski, dyrektor ds. Technologii i Rozwoju Produktów w firmie Extensor.

Białko serwatkowe a spadek wagi
Do strawienia protein białka serwatkowego wymagana jest większa energia wydatkowana przez organizm. „Proteiny białka serwatkowego wymuszają zużycie większej ilości kalorii przez organizm. Wysokiej jakości proteiny takie jak Extensor Shape WPC 60C, Extensor Active WPC 80C czy Extensor Extreme 95D pomagają zachować tkankę mięśniową podczas kuracji odchudzającej. Bez odpowiedniej dawki protein i aminokwasów, organizm zabierałby je właśnie z tkanki mięśniowej – powodując jej osłabienie” – dodała Aneta Dzióbłowska.
Ponadto proteiny białka serwatkowego redukują wahania w poziomie glukozy we krwi i dostarczają organizmowi potrzebnej energii. Zwiększają także uczucie sytości uwalniając, dzięki jednemu ze składników, silny hormon zaspokojenia głodu. Produkty Extensor mają formę instant, doskonale rozpuszczają się w wodzie, mleku i sokach. Nie są wzbogacane dodatkami aromatycznymi, smakowymi, słodzącymi ani barwnikami.

Naleśniki to proste i smaczne danie z wykorzystaniem preparatu wysokobiałkowego Extensor Active.

Naleśniki

Składniki - ciasto:


  • 1 szklanka mąki kukurydzianej
  • 2 jaja
  • woda mineralna gazowana (w zależności od gęstości ciasta)

  • Składniki - nadzienie:

  • 1 opakowanie serka homogenizowanego light
  • 2 łyżki proteiny (Extensor)
  • 1 morela, 2 brzoskwinie, rodzynki


  • Sposób przygotowania:

    Składniki na ciasto połączyć i usmażyć naleśniki. Extensor zmiksować z serkiem dodając na koniec rodzynki i pokrojoną w kostkę morelę i brzoskwinie.
    Naleśniki nadziać farszem, zrolować i udekorować brzoskwinią.


    wersja do wydruku

    INFORMACJE PRASOWE
    listopad 2004
    październik 2004
    wrzesień 2004
    sierpień 2004
    lipiec 2004



    AKTUALNOŚCI
    Białko serwatkowe – pomyśl o proteinach
    Białko serwatkowe kojarzy nam się przede wszystkim z kulturystami i sportowcami wyczynowymi. dalej >>

    Białko serwatkowe - "super jedzenie"
    Zdrowotne korzyści, jakie niosą ze sobą białka serwatkowe. dalej >>

    Właściwości anty rakowe białka serwatkowego
    Białko serwatkowe jest źródłem specyficznych komponentów dalej >>

    © 2001-2015 Extensor - wszelkie prawa zastrzeżone
    designed & powered by omnibit.pl